THE CREATION OF WATERCOLOR WORKS THAT REFLECT THE WAY OF LIFE OF THE URBAN SOCIETY IN NAKHON PATHOM PROVINCE

Main Article Content

Vatcharapol hongthong

Abstract

Nakhon Pathom is one of the provinces in the Central Region and is adjacent to Bangkok the capital of thailand. It has beautiful landscapes and environments. The architecture of historical and cultural monuments and community areas reflect the lifestyle of the people of Nakhon Pathom. The city structure consists of buildings, old residences, and business areas inherited from generation to generation from the past. All have aesthetic beauty coupled with cultural and artistic value which is still relatively rare and may change through time. Despite the researcher not being a native of Nakhon Pathom, by living for some time he has become a part of this society, therefore treasuring the memories of these places. From the aforementioned, Nakhon Pathom continuously changes in landscape when technology and development play a vital role in daily life. Thus, this inspired the researcher for this project to create artwork. The researcher is interested in presenting the atmosphere of the environment and in studying painting pieces by master artists, textbooks, academic documents, and media related to watercolor painting from various websites. These helped create landscape watercolor paintings using the researcher’s personal style and identity to convey the way of life and culture of the community in Nakhon Pathom Province.

Article Details

How to Cite
hongthong, V. (2023). THE CREATION OF WATERCOLOR WORKS THAT REFLECT THE WAY OF LIFE OF THE URBAN SOCIETY IN NAKHON PATHOM PROVINCE. Journal of Social Science and Cultural, 7(2), 118–132. Retrieved from https://so06.tci-thaijo.org/index.php/JSC/article/view/262083
Section
Research Articles

References

ธเนศ สังข์สุวรรณ. (2558). Urban Sketching : Thai Edition (ฉบับแปลไทย) โดย Thomas Thorspeckem. นนทบุรี: ไอดีซี.

นัฐประชา หงษ์สุวรรณ. (2558). สีน้ำภาคปฏิบัติ. กรุงเทพมหานคร: วาดศิลป์.

บริรักษ์ ศุภตรัยวรพงศและคณะ. (2562). การสร้างสรรค์ จิตรกรรม: รูปและสัญลักษณ์ในวิธีชนบท. วารวารศิลปกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น, 11 (2), 156-179.

พจ ธรรมพีร. (2022). ความทรงจำคืออะไร. เรียกใช้เมื่อ 23 กุมภาพันธุ์ 2566 จาก https://www.psy.chula.ac.th/th/featurearticles/memory?fbclid=IwAR3FGv3XYX6z2BDTRY3dOkVbqiAA5QH68eEe2h5vzgzMYFWxVJuqj9WWmIg

มาโนช พรหมจรรย์. (2557). สีในแสงบนผืนน้ำปากน้ำระยอง. ใน ดุษฎีนิพนธ์ศิลปมหาบัณฑิต สาขาวิชาทัศนศิลปศึกษา. มหาวิทยาลัยศิลปากร.

วิทวัส ทองเขียว. (2547). ความงามในความธรรมดาสามัญ. ใน ดุษฎีนิพนธ์ศิลปมหาบัณฑิต สาขาวิชาจิตรกรรม. มหาวิทยาลัยศิลปากร.

ศุภพงศ์ ยืนยง. (2558). จิตรกรรมภาพทิวทัศน์. กรุงเทพมหานคร: โอเดียนสโตร์.

สุพจน์ สุทธิยุทธ์. (2550). จิตรกรรมสีน้ำภาพทิวทัศน์ : กรณีศึกษาผลงานจิตรกรรมสีน้ำภาพทิวทัศน์ ของแฟรงค์ เวบบ์ และเวอร์จิเนีย คอปป์ . ใน ดุษฎีนิพนธ์ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาทัศนศิลป์. มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.

สุรพล แสนคำ. (2552). A Water and Oil Painting Exhibition “Suraporn’ s Travelougue by Surapon Saenkham. กรุงเทพมหานคร: บริษัท คอมแพคท์ พริ้นท์ จำกัด.

สุวัฒน์ ปุตตวงศ์. (2549). เขียนภาพด้วยสีน้ำ. กรุงเทพมหานคร: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.