DEVELOPMENT OF 2D ANIMATION CARTOON FOR FORESTS THROUGH COMPUTER NETWORKING
Keywords:
Cartoon Animation, Forest, Computer NetworkingAbstract
This research the objective is to develop 2 dimensional animated cartoon about forest protection through computer network. To find out the quality and evaluate the target audience's satisfaction on 2D cartoon animation on forest protection through computer network. In this research, the researcher uses a simple sampling method. By lottery. The sample was a regular student. Information Technology Faculty of Science and Technology Bachelor degree of Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Royal Patronage, 30 The instruments used in this research were 1) 2D cartoon about forest conservation through computer network. The researcher created 2) the quality evaluation model of 2D animated cartoon about forest protection through computer network. By experts 3) The Satisfaction Model of the sample was applied to 2 dimensional animated cartoon about forest protection through computer network.
The results of this study revealed that the results of 2D cartoon animation on forest protection through computer network. Evaluated by experts Total quality of the three aspects of the average is 4.62, the quality is very good. The results of the evaluation of the satisfaction of the sample were presented to 2D cartoon animation on forest protection through computer network. Evaluated by the sample. Total quality of the three aspects of the average is 4.59, the quality is very good.
References
กรมป่าไม้. (2560). ยุทธศาสตร์กรมป่าไม้ระยะ 20 ปี พ.ศ. 2560-2579. กระทรวงทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม. [ออนไลน์], เข้าถึงได้จาก: http://forestinfo.forest.go.th/. (2560, 22 กรกฎาคม).
กัลยา วานิชย์บัญชา. (2553). สถิติสำหรับงานวิจัย. (พิมพ์ครั้งที่ 4). กรุงเทพฯ: ภาควิชาสถิติ คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ชุมพล จันทร์ฉลอง และอมีนา ฉายสุวรรณ. (2559). การ์ตูนแอนิเมชัน เรื่องเทพ 3 ฤดู กับการลดโลกร้อน. วารสารวิจัยและพัฒนา วไลยอลงกรณ์ ในพระบรมราชูปถัมภ์ สาขาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี. 11(2): 111-119.
ดาวรถา วีระพันธ์ และณัฐวดี อนุพงศ์. (2560). การพัฒนาสื่อการเรียนรู้การ์ตูนมัลติมีเดีย 2 มิติ เรื่อง อยู่อย่างพอเพียง ผ่านเครือข่ายคอมพิวเตอร์. วารสารวไลยอลงกรณ์ปริทัศน์. 7(3): 62-72.
สารานุกรมไทยสำหรับเยาวชน. (2554). เล่มที่ ๓๖ / เรื่องที่ ๗ แอนิเมชัน. [ออนไลน์], เข้าถึงได้จาก: http://kanchanapisek.or.th/kp6/sub/book/book.php?book=36&chap=7&page=t36-7-infodetail01.html.
สุดารัตน์ วงศ์คำพา. (2555). การพัฒนาสื่อการ์ตูนแอนิเมชั่น 2 มิติ เพื่อรณรงค์แก้ปัญหาเด็กอ้วน. วารสารวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีมหาวิทยาลัยมหาสารคาม. 31(2): 155-163.
อมีนา ฉายสุวรรณ และชุมพล จันทร์ฉลอง. (2559). การพัฒนาการ์ตูนแอนิเมชัน เรื่อง พี่น้อง ออมเงิน. วารสารวิจัยและพัฒนา วไลยอลงกรณ์ ในพระบรมราชูปถัมภ์ สาขามนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์. 11(2): 193-203.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
ข้อความที่ปรากฏในบทความแต่ละเรื่องในวารสารวไลยอลงกรณ์ปริทัศน์ เป็นความคิดเห็นของผู้นิพนธ์แต่ละท่าน มิใช่เป็นทัศนะและมิใช่ความรับผิดชอบของกองบรรณาธิการจัดทำวารสาร และ
มหาวิทยาลัยราชภัฏวไลยอลงกรณ์ ในพระบรมราชูปถัมภ์