MULTIMEDIA DEVELOPMENT FOR LEARNING ABOUT TWEEN MOVEMENT VIA COMPUTER NETWORK

Authors

  • Choompon Janchalong Information Technology Course Faculty of Science and Technology Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Royal Patronage

Keywords:

Multimedia, Learning, Tween Movement

Abstract

          The purposes of this study were to 1) develop multimedia for learning about tween movement via computer network, 2) compare learning outcomes before and after learning with multimedia for learning about tween movement and 3) study the satisfaction of the sample group with multimedia for learning about tween movement. The sample in this research the researchers used simple random sampling methods. By lottery method which can be drawn by lottery, the sample group is a regular student Information Technology Course Faculty of Science and Technology Bachelor's degree of Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Royal Patronage of 26 people. The statistics used in this study were mean and standard deviation and t-test for dependent.
          The research found that the results of the evaluation of multimedia quality for learning about tween movement via computer network that the researcher created Assessment by 5 experts with the overall quality of 3 aspects, with an average of 4.66, which is at a very good level. The learning achievement of the students after learning averaged 87.50 percent higher than the criteria set by 80 percent with statistical significance level of .05. The results of the sample satisfaction evaluation with multimedia for learning about tween movement the overall quality of all 3 aspects has an average of 4.58 which the quality level is very good.

References

จิรายุฑ ประเสริฐศรี และคชากฤษ เหลี่ยมไธสง. (2557). การพัฒนาสื่อมัลติมีเดียเผยแพร่ศิลปวัฒนธรรมท้องถิ่น สำหรับเยาวชนจังหวัดบุรีรัมย์. วารสารวิชาการรมยสาร คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์. มหาวิทยาลัยราชภัฎบุรีรัมย์. 12(1): 43-55.

ชัชชนันท์ ตระกูลอยู่สบาย. (2558). การพัฒนาสื่อมัลติมีเดียเพื่อการเรียนรู้ เรื่อง ระบบนิเวศป่าชายเลน อุทยานสิ่งแวดล้อมนานาขาติสิรินธร. การค้นคว้าอิสระศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีการศึกษา มหาวิทยาลัยศิลปากร. [ออนไลน์], เข้าถึงได้จาก http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/124.(2561, 10 มกราคม).

ดาวรถา วีระพันธ์ และณัฐวดี อนุพงศ์. (2560). การเรียนรู้การ์ตูนมัลติมีเดีย 2 มิติ เรื่องอยู่อย่างพอเพียง ผ่านเครือข่ายอินเตอร์เน็ต. วารสารวไลยอลงกรณ์ปริทัศน์. 7(3): 61-72.

นิพล สังสุทธิ ฐิติชญา หมูสี และยุทธพงษ์ สีลาขวา. (2558). การพัฒนาสื่อการเรียนการสอนมัลติมีเดีย เรื่อง สวัสดีอาเซียน ตามแนวคิดทฤษฏีพฤติกรรมนิยม. วารสารวิชาการการจัดการเทคโนโลยีสารสนเทศและนวัตกรรม คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม. 2(2): 78-83.

บุญชม ศรีสะอาด. (2553). การวิจัยเบื้องต้น. (พิมพ์ครั้งที่ 8). กรุงเทพฯ: สุวีริยาสาส์น.

พัชราวลัย จีนอนงค์. (2559). การพัฒนาสื่อมัลติมีเดียเพื่อการเรียนรู้ เรื่อง ผ้าขาวม้าร้อยสี สำหรับนักเรียนช่วงชั้นที่ 2. Veridian E-Journal, Silpakorn University ฉบับภาษาไทย สาขามนุษยศาสตร์สังคมศาสตร์และศิลปะ. 9(3): 233-247.

มนตรี สังข์ทอง. (2557). หลักสถิติ = Principles of statistics. กรุงเทพฯ: ซีเอ็ดยูเคชั่น.

สำนักบริหารงานการมัธยมศึกษาตอนปลาย สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน กระทรวงศึกษาธิการ. (2558). แนวทางการจัดทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ที่เน้นสมรรถนะทางสาขาวิชาชีพ. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์ชุมนุมสหกรณ์การเกษตร แห่งประเทศไทย.

สมบัติ ท้ายเรือคำ. (2553). วิธีการทางสถิติสำหรับการวิจัย. มหาสารคาม: ภาควิชาวัดผลและวิจัยการศึกษา คณะศึกษาศาสตร์: มหาวิทยาลัยมหาสารคาม.

อมีนา ฉายสุวรรณ. (2558). การพัฒนาสื่อการเรียนรู้ เรื่องการเขียนอัลกอริทึมแบบวนซ้ำ. วารสารวิจัยและพัฒนาวไลยอลงกรณ์ ในพระบรมราชูปถัมภ์ สาขาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี. 10(3): 43-51.

Downloads

Published

2019-08-31

How to Cite

Janchalong, C. (2019). MULTIMEDIA DEVELOPMENT FOR LEARNING ABOUT TWEEN MOVEMENT VIA COMPUTER NETWORK. Valaya Alongkorn Review, 9(2), 141–151. Retrieved from https://so06.tci-thaijo.org/index.php/var/article/view/213505

Issue

Section

Research Article