Interpretation and Performance Practice on Debussy’s Prelude No.2, Book I and Prelude No.3, Book 2

Authors

  • Ravisara Soratana Master-Chulalongkorn University's student
  • Panjai Chulapan Faculty of Fine and Applied Arts, Chulalongkorn University

Keywords:

Piano Recital, Piano Performance, Debussy’s Preludes

Abstract

        This article is about interpretation and performance practice of Prelude No. 2, Book I and Prelude No. 3, Book II composed by Claude Debussy (1862-1918). The purposes of this study are 1) to study Claude Debussy’s biography and his Preludes, 2) to analyze all elements of musical structure of Prelude No. 2, Book I and Prelude No. 3, Book II, and 3) to present a guideline in practicing and performing a piano recital. The research results are 1) Prelude No. 2, Book I has complicated techniques both in producing and controlling the quality of sound; therefore, a pianist needs to produce and control 3 sound dimensions (counterpoint: ostinato, pedal, and melody) to produce light, mysterious and vague sound in order to meet the composer’s purpose. 2) Prelude No. 3, Book II has less difficult techniques; however, a pianist needs to produce proper sound quality, control and present the lively habanera rhythmic pattern in the left hand through the performance.

References

วิบูลย์ ตระกูลฮุ้น. “ดนตรีอิมเพรสชั่นนิซึม โคลด เดอบุสซี.” วารสารดนตรีรังสิต 5, 2 (2553): 30-37.

อรรถสิทธิ์ เมืองอินทร์. “เดบูซี่ ยอดกวีแนว Impressionism”. Blog posted September 13, 2016. สืบค้นเมื่อ 8 มกราคม 2564 เข้าถึงจาก https://blogazine.pub/blogs/atthasit-muangin/post/5853

อเนกระรัว. “ดนตรี Afro-Cuban (ตอนที่ 1 และ ตอนที่ 2)”. นิตยสารผู้จัดการ. มกราคมและกุมภาพันธ์ 2546. สืบค้นเมื่อ 11 มกราคม 2564 เข้าถึงจาก http://info.gotomanager.com/news/details.aspx?id=4508 และ http://info.gotomanager.com/news/details.aspx?id=5292

Debussy, Claude. Ernst-Günter Heinemann (Editor). Hans-Martin Theopold (Fingering). François Lesure (Preface). Préludes Book I, Premier livre. Paris: G. Henle, 1910.

_______. Ernst-Günter Heinemann (Editor). Hans-Martin Theopold (Fingering). François Lesure (Preface). Préludes Book II, Deuxième livre. Paris: G. Henle, 1913.

วิบูลย์ ตระกูลฮุ้น. “ดนตรีอิมเพรสชั่นนิซึม โคลด เดอบุสซี.” วารสารดนตรีรังสิต 5, 2 (2553): 30-37. สืบค้นเมื่อ 4 ตุลาคม 2563. เข้าถึงจาก https://so06.tci-thaijo.org/index.php/rmj/ article/view/138854/103161

Hudgins, Mary Nan “A Descriptive Analysis of the Preludes (Book I) of Claude Debussy”. M.M., University of North Texas, 1956. Accessed December 10, 2020. https://digital.library.unt.edu:.http://digital.library.unt.edu/ark:/67531/ metadc699640

Koatsombat, Jerawat. “Music: Mr. Jirawat’s classroom, Claude Debussy: โคล้ด เดอบุสซี.” Accessed December 10, 2020.

https://sites.google.com/site/mrjisclassroom/prawati-sangkhit-kwi-laea-phl-ngan/claude-debussy

Schmitz, E. Robert. The Piano Works of Claude Debussy. New York: Dover Publications, 1966.

Downloads

Published

14.06.2022

How to Cite

Soratana, Ravisara, and Panjai Chulapan. 2022. “Interpretation and Performance Practice on Debussy’s Prelude No.2, Book I and Prelude No.3, Book 2”. Rangsit Music Journal 17 (2):104-17. https://so06.tci-thaijo.org/index.php/rmj/article/view/248235.

Issue

Section

Research Article