The Analysis of Rufus Reid’s Double Bass Solo in Body and Soul
Keywords:
Rufus Reid, Body and Soul, The analysis of double bass soloAbstract
This article were to analyze the double bass solo by Rufus Reid on “Body and Soul” from Joe Henderson’s The Standard Joe album in 2 aspect 1) harmonic interpretation 2) target note and approach note. For harmonic interpretation, Rufus Reid mostly used harmonic generalization through the solo. For target note, the root were setting as target note when harmonic interpretation as harmonic specificity, chord tones and upper extensions were setting as the target note when harmonic interpretation as harmonic generalization and reharmonization. Also mostly used the combined method for the approach note.
References
2. ธีรัช เลาห์วีระพานิช. “แนวความคิดพื้นฐานของบทสนทนาและการอิมโพรไวส์ในดนตรีแจ๊ส” วารสารดนตรีรังสิต 11, 2 (2016): 19-32.
3. Reid, Rufus. The Evolving Bassist Millennium Edition 2000. Teaneck, NJ: Myriad Limited, 2000.
4. Ligon, Bert. Connecting Chords with Linear Harmony. Milwaukee, IN: Houston Publishing, Inc., 1996.
5. ____________. Jazz Theory Resources Volume 1. Milwaukee, IN: Houston Publishing, Inc., 2001.
6. Cunniffe, Thomas. “The Earliest Recordings of “Body and Soul.” Accessed May 24, 2017.
https://www.jazzhistoryonline.com/Body_and_Soul.html
7. Sullivan, Leo T. “Discography.” Accessed May 24, 2017. https://joehenderson.jazzgiants.net/ biography/discography/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
กองบรรณาธิการฯ สงวนสิทธิ์ในการพิจารณาและตอบรับการตีพิมพ์ ความรับผิดชอบใดๆ เกี่ยวกับเนื้อหาและความคิดเห็นในบทความเป็นของผู้เขียนต่อบทความนั้นๆ กองบรรณาธิการฯ ไม่ต้องรับผิดชอบ