Doctorate Music Composition: Symphony No.1

Authors

  • Nob Prateepasen Faculty of Fine and Applied Arts, Chulalongkorn University
  • Narongrit Dhamabutra Faculty of fine and applied arts, Chulalongkorn university

Keywords:

Symphoy No.1, Bible, Primitive, Symphony Orchestra

Abstract

       The Music Composition “Symphony No. 1” is a programmatic work for symphony orchestra and narrator describing Biblical events, Christian teaching and beliefs.  The original composition incorporates both traditional and contemporary practices. Symphony No. 1 is a program music which approximately 30 minutes long, comprised of 3 movements, according to the doctrine of Trinity as the overarching faith of one God who is Father, Son, and Holy Spirit. The main theme from the first movement (The Creator) comprises of three motivic figures (motives X, Y, and Z) and two rhythmic motives (rhythm motive 1 and 2).  The motives are then used as germinating ideas and are developed throughout the piece.  In addition, Symphony No. 1 combines various compositional techniques and practices namely tonal music, modal music, and twentieth century music including non-traditional chord progressions; secundal, quartal, and quintal harmonies; clusters; chords of resonance (chord structure based on overtone series); layers of different sounds; extended instrumental techniques; ad libitum. The narrator reveals the story of God’s creation, exasperation, and re-creation. 

References

ณรงค์ฤทธิ์ ธรรมบุตร. การประพันธ์เพลงร่วมสมัย. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2552.
ณรงค์ฤทธิ์ ธรรมบุตร. อรรถาธิบายและบทวิเคราะห์บทเพลงที่ประพันธ์โดยณรงค์ฤทธิ์ ธรรมบุตร. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2553.
ณัชชา พันธุ์เจริญ. การแต่งทำนองสอดประสาน. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2546.
ณัชชา พันธุ์เจริญ. พจนานุกรมศัพท์ดุริยางคศิลป์. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์เกศกะรัต, 2552.
นพพร ด่านสกุล. บันไดเสียงโมดอล. สงขลา: คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยทักษิณ, 2541.
วิบูลย์ ตระกูลฮุ้น. ดนตรีศตวรรษที่ 20. สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2558.
วิบูลย์ ตระกูลฮุ้น. ทฤษฎีดนตรีตะวันตก. สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2561.
Adler, Samuel. The Study of Orchestration. New York: W.W. Norton & Company, Inc., 1989.
Benjamin, Thomas. Counterpoint in the Style of J.S. Bach. New York: Schirmer Books, 1986.
Doezema, Bob. Arranging 1 Workbook. Boston: Berklee College of Music, 1986.
Fux, Johann Joseph. Gradus Ad Parnassus: the Study of Counterpoint. New York: W.W. Norton & Company, Inc., 1943.
Josefs, Jai. Writing Music for Hits Songs. Cincinnati: Writer’s Digest Books, 1989.
Levine, Mark. The Jazz Theory Book. California: Sher Music, 1995.
Stefanuk, Misha V. Jazz Piano Scales & Modes. Missouri: Mel Bay Publication, Inc., 2003.

Downloads

Published

24.06.2020

How to Cite

Prateepasen, Nob, and Narongrit Dhamabutra. 2020. “Doctorate Music Composition: Symphony No.1”. Rangsit Music Journal 15 (2):69-83. https://so06.tci-thaijo.org/index.php/rmj/article/view/193049.

Issue

Section

บทความวิจัย | Research Article