Recite for Percussion Ensemble and Recitation
Keywords:
Contemporary Music, Indefinite Pitch Percussions, RecitationAbstract
Recite for Percussion Ensemble and Recitation was composed with the main purpose to create a piece of temporary classical music using unique characters of indefinite pitch percussion instruments to profoundly heighten the use of timbre, functions of percussion instruments in both theme and counter melody in music composition, and orchestration in ensemble positioning. For the melody part, a poem ‘Monglok – Mongrao’ by Tiwa, a freelance writer, was meaningfully chosen as a core concept of this piece for it deeply and philosophically concerns human culture and way of life. The structure was created from the use of syllables in Thai language presented in the poem, to be the main rhythmic idea which the phrases are formed from. The composition was focused around various techniques based on 20th century music styles such as irregular rhythm, metric modulation box notation, and extended techniques. The premier performance was done by a group of highly skilled Thai musicians and the record can be accessed via the internet.
References
2. ณรงค์ฤทธิ์ ธรรมบุตร. การประพันธ์เพลงร่วมสมัย. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2552.
3. _________. อรรถาธิบายและบทวิเคราะห์ บทเพลงที่ประพันธ์โดย ณรงค์ฤทธิ์ ธรรมบุตร. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2553.
4. Adler, Samuel. The Study of Orchestration. 3rd ed. New York: W.W. Norton & Company, 2002.
5. Kostka, Stefan. Materials and Techniques of Twentieth-Century Music. 2nd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1999.
6. Stone, Kurt. Music Notation in Twentieth Century, A Practical Guidebook. New York: W.W. Norton & Company, 1980.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
กองบรรณาธิการฯ สงวนสิทธิ์ในการพิจารณาและตอบรับการตีพิมพ์ ความรับผิดชอบใดๆ เกี่ยวกับเนื้อหาและความคิดเห็นในบทความเป็นของผู้เขียนต่อบทความนั้นๆ กองบรรณาธิการฯ ไม่ต้องรับผิดชอบ