“Madanadha” The Dramatic Tone Poem for Chamber Orchestra

Authors

  • Woracha Okkitchawat Chulalongkorn University
  • Weerachat Premananda Faculty of fine and applied arts, Chulalongkorn university

Keywords:

Madanabadha, Dramatic Tone Poem, Chamber Orchestra

Abstract

        “Madanabadha” the dramatic tone poem for chamber orchestra is the Master Degree’s composition inspired by the Royal Literature “Madanabadha” of the late King Vajiravudh, Rama VI. The music composition is intended to portray the story and express the feeling by adopting theoretical and technical approaches into dramatic and harmonic music in a format contemporary musical style which harmoniously blends Western and Eastern music. In addition, a traditional Thai musical form was further developed to create imaginative love story in different emotional angles. A duration of this chamber music composition is approximately 20 minutes which is divided into 4 movements. The composition was composed using Tonality together with Pentatonic Scale and Mode, reflecting uniqueness of Thai musical style. Harmonic progressions were meticulously arranged to show essential dimension of tone center

References

ณรงค์ฤทธิ์ ธรรมบุตร. ซิมโฟนีแห่งกรุงรัตนโกสินทร์. กรุงเทพฯ: สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย, 2560.

____________. จิตวิญญาณแห่งอาเซียน สำหรับวงเปียโนควินเท็ท. กรุงเทพฯ: ธนาเพรส, 2561

ณัชชา โสคติยานุรักษ์. การเขียนเสียงประสานสี่แนว. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2548.

ณัชชา พันธุ์เจริญ. ทฤษฎีดนตรี. พิมพ์ครั้งที่ 14. กรุงเทพฯ: เกศกะรัต, 2559.

____________. ศัพท์ดนตรีปฏิบัติ. กรุงเทพฯ: เกศกะรัต, 2553.

นรอรรถ จันทร์กล่ำ. สยามดุริยางค์เครื่องสาย. กรุงเทพฯ: สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย, 2560.

ภาสกร เกิดอ่อน และคณะ. ภาษาไทยวรรณคดีและวรรณกรรม. กรุงเทพฯ: อักษรเจริญทัศน์, 2551.

วรพัฒน์ ภูริปัญญวานิช และวีรชาติ เปรมานนท์. “บทเพลงชุดสำหรับออร์เคสตรา.” วารสารศิลปกรรมศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย 4, 1 (2560): 103-107.

ศศี พงศ์สรายุทธ. ดนตรีตะวันตก ยุคบาโรคและยุคคลาสสิค. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2553.

Benjamin, Thomas, Michael Horvit, and Robert Nelaon. Techniques and Materials of Music from the Common Practice Period Through the Twentieth Century. 7th ed. Belmont, CA: Thomson Higher Education, 2008.

Downloads

Published

14.06.2022

How to Cite

Okkitchawat, Woracha, and Weerachat Premananda. 2022. “‘Madanadha’ The Dramatic Tone Poem for Chamber Orchestra”. Rangsit Music Journal 17 (2):132-46. https://so06.tci-thaijo.org/index.php/rmj/article/view/248334.

Issue

Section

Research Article