An Analysis of Jazz Composition: Waltz For Nile
Keywords:
Waltz For Nile, Contrafact, Black Nile, Jazz CompositionAbstract
This creative article focusing on analysis of jazz compositions Waltz For Nile a contrafact from Black Nile, the original composition of Wayne Shorter. To create the different of color and feel from Black Nile, the composer change time signature to 3/4, perform in jazz waltz style, change song form to A B A’, reharmonization, adding measure, tempo changes and switch time signature to 4/4 on saxophone ad lib part.
References
ณัชชา พันธุ์เจริญ. พจนานุกรมศัพท์ดุริยางค์ศิลป์. พิมพ์ครั้งที่ 4. กรุงเทพฯ: เกศกะรัต, 2554.
ธีรัช เลาห์วีระพานิช. ทฤษฎีดนตรีแจ๊สและการอิมโพรไวส์. พิมพ์ครั้งที่ 2 กรุงเทพฯ: พัชรดาว์, 2562.
Benjamin, Thomas, Michael Horvit, and Robert Nelson. Techniques & Materials of Music. 6th ed. Belmont, CA: Phoenix Color Corp., 2003.
Gridley, Mark C. Jazz Style: History and Analysis. 7th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall, Inc., 2000.
Levines, Mark. The Jazz Theory Book. Petaluma, CA: Sher Music, 1995.
Ligon, Bert. Comprehensive Technique for Jazz Musicians, 2nd ed. Milwaukee, WI: Hal Leonard, 1999.
_________. Connecting Chords with Linear Harmony. Lebanon, IN: Houston Publishing, 1996.
_________. Jazz Theory Resources Volume 1. Lebanon, IN: Houston Publishing, 2001.
Martin, Henry, and Keith Water. Essential Jazz: The First 100 Year. 2nd ed. Boston, MA: Schirmer, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Rangsit Music Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
กองบรรณาธิการฯ สงวนสิทธิ์ในการพิจารณาและตอบรับการตีพิมพ์ ความรับผิดชอบใดๆ เกี่ยวกับเนื้อหาและความคิดเห็นในบทความเป็นของผู้เขียนต่อบทความนั้นๆ กองบรรณาธิการฯ ไม่ต้องรับผิดชอบ