The Study Learning Activities on One Variable Linear Inequality by Using Game Based Learning of Third Grade Students at Thamaka Vitthakom School Kanchanaburi Province

Main Article Content

Atthaphon Sathapon
Suabsagun Yooyuanyong

Abstract

The objectives of this research are (1) to compare learning achievements in mathematics before studying one variable linear inequality of third grade students receiving a game-based learning with regular learning activities (2) to compare learning achievement in mathematics before and after learning about linear inequality in one variable of third grade students receiving a game-based learning with regular learning activities (3) to compare learning achievement in mathematics after studying one variable linear inequality of third grade students during game-based learning with regular learning activities (4) to compare the problem solving abilities after studying one variable linear inequality of third grade students during game-based learning with regular learning activities (5) to study the satisfaction of third grade students with the use of game-based learning activities on a single variable linear inequality. The research was conducted using a true experimental research model. The results showed that 1) Pre-learning achievement on who manage learning by using games as a basis is not different from normal learning activities statistically significant at the 0.05 level. 2) Mathematics learning achievement on students who manage learning by using games as a basis is higher than before at 0.05 statistical significance and the mathematics learning achievement students who organized normal learning activities is higher than before at 0.05 statistical significance. 3) Learning achievement on the subject of linear inequality in who manage learning by using games as a basis is higher than normal learning activities at 0.05 statistical significance. 4) Post-learning achievement in mathematics on by using problem solving abilities that manage learning using games-based leaning is higher than normal learning activities at 0.05 statistical significance. 5) The Satisfaction of third grade students with game-based learning activities on one variable linear inequality is at the highest level.

Article Details

Section
Research Articles

References

กระทรวงศึกษาธิการ. (2551). หลักสูตรแกนกลางการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช 2551. กรุงเทพฯ: วัฒนาพานิช จำกัด.

ทิศนา แขมมณี. (2550). ศาสตร์การสอน องค์ความรู้เพื่อการจัดกระบวนการเรียนรู้ที่มีประสิทธิภาพ(5ed.). กรุงเทพมหานคร: สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

ธํารง บัวศรี. (2543). ทฤษฎีหลักสูตร: การออกแบบและพัฒนา. (พิมพ์ครั้งที่ 2). กรุงเทพมหานคร: ธนธัชการพิมพ์.

ประหยัด จิระวรพงศ์. (2555). Games Based Learning (เกมการศึกษา). กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัย ศรีนครินทรวิโรฒประสานมิตร.

ยุพิน พิพิธกุล. (2545). การเรียนการสอนคณิตศาสตร์ยุคปฏิรูปการศึกษา. กรุงเทพฯ: บพิธการพิมพ์.

สถาบันทดสอบทางการศึกษาแห่งชาติ (องค์การมหาชน). (2561). ค่าสถิติพื้นฐานของผลการทดสอบทางการศึกษาระดับชาติขั้นพื้นฐาน (O-NET) ปีการศึกษา 2560-2562. สืบค้นข้อมูลเมื่อ 1 พฤษภาคม 2561 จาก http:/www.niets.or.th.

สิริพร ทิพย์คง. (2545). หลักสูตรและการสอนคณิตศาสตร์. กรุงเทพฯ: บริษัทพัฒนาคุณภาพวิชาการ (พว.)จำกัด.

Mellander, K. (1993). The power of learning. United States of America: RR Donnelley & Sons Company.

Sakul Suksiri. (2007). The Study of Effectiveness of Game Based Learning Approach. Master of Science. Human Resource and Organization Development. NIDA, Bangkok.

Zepke, N., & Leach, L. (2010). Improving student engagement: Ten proposals for action. Active Learning in Higher Education, (11)(3): 167–177.