The Development of Learning Achievement in Present Simple Tense for Matthayomsuksa 2 Students Using Cooperative Learning through Team Games Tournament (TGT) Combined with Board Games
Keywords:
The learning management approach using cooperative learning, Board games, learning achievementAbstract
The objectives of this research were: (1) to develop and assess the efficiency of a learning management approach using cooperative learning through Team Games Tournament (TGT) combined with board games, (2) to compare the learning achievement of Matthayomsuksa 2 students between the experimental group learning through cooperative learning with the Team Games Tournament (TGT) combined with board games and the control group learning through traditional teaching methods, and (3) to study students' satisfaction with the learning management approach using cooperative learning through Team Games Tournament (TGT) combined with board games. The sample comprised Matthayomsuksa 2 students at Yantakhaorattachanupatham School during the first semester of the 2024 academic year. It consists of 72 students. The samples were obtained through simple random sampling. The research instruments included (1) board games on Present Simple Tense, (2) the lesson plans on the topic of Present Simple Tense using cooperative learning through Team Games Tournament (TGT) combined with board games, (3) the lesson plans on the topic of Present Simple Tense using traditional teaching methods, (4) a learning achievement test and (5) a student satisfaction assessment regarding the learning management approach using cooperative learning through Team Games Tournament (TGT) combined with board games. Data was analyzed by using mean,standard deviation and independent samples t-test. The research results showed that: 1) The board games on Present Simple Tense achieved an efficiency rating of 80.93/82, meeting the criterion standard of 80/80. 2) The comparison of learning achievement for Matthayomsuksa 2 students shows that the experimental group, which learned using cooperative learning through Team Games Tournament (TGT) combined with board games, scored significantly higher than the control group that learned through traditional teaching methods, with a significance level of .05. (the experimental group x̄=25.19, S.D.=2.30 and the control group x̄=22.25, S.D.=2.89) 3) Matthayomsuksa 2 students expressed satisfaction with the learning management approach using cooperative learning through Team Games Tournament (TGT) combined with board games, with an overall rating at the highest level. (x̄=4.77, S.D.=0.17)
References
เขมินทรา ชุมมัธยา.(2559).ผลของการจัดกิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคการแข่งขันเป็นทีม (TGT) เพื่อพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ทักษะกระบวนการทำงาน และความพึงพอใจต่อวิชางานบ้านของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1.วารสารบัณฑิตวิจัย.มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย.7(2):61-71.
มัลลิกา มานันที.(2559,กรกฏาคม-ธันวาคม).การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษที่จัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคกลุ่มแข่งขัน (TGT) กับการจัดการเรียนรู้แบบปกติ สําหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3.วารสารครุศาสตร์อุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชมงคลธัญบุรี.4(2):40-46.
รุ่งนภา เกทษร (2567).การยกระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1ด้วยนวัตกรรม RUG – Boardgame Model เรื่อง Present Simple Tense. สืบค้นเมื่อ 24 สิงหาคม 2567,จาก https://soc.swu.ac.th/storage/research-posts/ c0a381aa6b50066408163 ea902761 f0f.pdf
วันทนา เล่ห์มนตรี.(2567,เมษายน-มิถุนายน).ผลการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือโดยใช้เทคนิค TGT เพื่อพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3.วารสารสมาคมพัฒนาวิชาชีพการบริหารการศึกษาแห่งประเทศไทย(สพบท.)6(2):197-209.
ศิวพร โกศิยะกุล (2567,มกราคม-มิถุนายน). การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง คำภาษาต่างประเทศในภาษาไทย ด้วยวิธีการจัดการเรียนรู้โดยใช้บอร์ดเกมเป็นฐานของนักศึกษา หลักสูตรครุศาสตรบัณฑิต.วารสารสังคมศาตร์วิจัย.15(1) : 19-33.
สยามรัฐ จิตแจ้ง (2564,กรกฎาคม-ธันวาคม).การพัฒนาความสามารถด้านไวยากรณ์ภาษาอังกฤษ เรื่องPresent Simple Tense ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนวัดเขมาภิรตาราม โดยใช้บัตรคํา.วารสารวิชาการ ครุศาสตร์สวนสุนันทา.5(2) : 57-65.
สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาตรัง กระบี่. (2567). แผนการปฏิบัติการประจำปี. เข้าถึงได้จากhttps://www.sesatrgkbi.go.th/site/action-plan/plan/
สำนักวิชาการและมาตรฐานการศึกษา, กระทรวงศึกษาธิการ. (2553). แนวทางการจัดกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนตามหลักสูตรแกนกลางการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช 2550. กรุงเทพฯ : โรงพิมพ์ชุมนุมสหกรณ์การเกษตรแห่งประเทศไทย จำกัด
Gardner, 1999; Rodilla, (2012). System thinking in action. Health Care Forum Journal, 36(4), 25-28.
Silverman, D. (2013). How to learn board game design and development. Retrieved From http://gamedevelopment.tutsplus.com/articles/how-to-learn-boardgame-design-and-development--gamedev-11607
Slavin, R. E. (1980). Cooperative learning. Review of Education Research, 50(2), 315-342.
Slavin, E. Robert. (1990). Cooperative Learning Theory, Research and Practice. A division of Simon + Schuster, Inc., Massachusets : Needham Heights.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of Buddhist Education and Research (JBER)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.